torsdag 8 mars 2012

Vecka 39+0: Igångsättning flyttad

Var hos MVC igår och berättade om min tveksamhet inför den planerade väldigt tidiga igångsättningen. De höll med mig och lovade kolla upp och återkomma. Idag gjorde de det. De hade pratat med ansvarig läkare som inte hade några problem med att skjuta på det hela en vecka. Det betyder dessutom att jag kan svepa hinnorna på MVC, de är tydligen inte tillåtna att göra det före vecka 40 och jag var inbokad att göra det vecka 39+6.


Nu ska jag till MVC nästa vecka på checkup, sen om det inte satt igång av sig själv sveper de hinnorna vecka 40+6 och om bebisen fortfarande inte vill komma ut av sig själv är igångsättning bokad till vecka 41+1. Känns lagom tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Den planen hade jag också känt var helt ok. Jag tror nog att er lilla bus tittar ut innan dess. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Skönt att känna att det är lagom.

    SvaraRadera