lördag 29 mars 2008

Spraydag 17. Sprutdag 2

Det var faktiskt väldigt mycket lättare än jag trodde att ta sprutan. Visst var jag nervös innan, men när jag väl bestämt mig att sticka den där smala kanylen in i magen var det lugnt. Det känns ju inte alls.

225 IE är min dos. Vet inte vad det innebär, men på bipacksedeln står att en normal dos vid IVF-behandling är 150 - 225 IE. Vad betyder det att jag är på övre gränsen? Att det kommer ta längre tid att stimulera eller kortare eller absolut ingenting alls? Vad säger det om min normala hormonnivå, för det är ju den som styr dosen.

Härliga biverkningar även här. Betydligt vanligare. På nässprayen tror jag det stod att 1 på 100 påverkades, här pratar vi 10 av 100. "Ovariella cystor, huvudvärk och lokala reaktioner på injektionsstället". Och så vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar