tisdag 15 april 2008

Ruvardag 2

... eller tre om man ser ET som dag 1. Vad vet jag. Jag vet bara att det oavsett är alldeles för många dagar kvar till 29:e april då vi får testa.


Jag har varit lite orolig, det känns konstigt i magen. Som ett mellanting mellan att vara väldigt kissnödig och begynnande mens och ibland som krampliknande känslor ner i låret. Undras om det är normalt eller om det är tecken på att det inte är som det ska... Men som Glenda Glad skrev på Familjeliv när jag frågade hur det känts för andra "Jag var ganska mör i hela magregionen efter ÄP och ET. De har ju varit där med en stor nål och kört ikring. Dessutom håller kanske äggstockarna på att gå tillbaka till sin normala storlek."
Så nu känns det faktiskt genast bättre. Det KAN vara normalt. Det behöver inte nödvändigtvis vara galet.


Annars... Lilla fröken dubbelmoralsjag tittade fram. Jag som tyckt kompisar som varit gravida varit lite väl petiga med vad man får och inte får äta, har införskaffat både koffeinfritt kaffe och te. Något jag möjligtvis sagt "men ALLT är ju farligt på något sätt, ingen tar ifrån mig mitt morgonkaffe" om för ett par år sedan.


Det är så annorlunda nu. Jag vill inte riskera något med en ynka kopp kaffe. Jag menar, det är ju bara smaken jag vill åt ändå, absolut inte koffeinet. Synd bara i detta första försök att köpa koffeinfritt kaffe att smaken verkar ha gått förlorad med koffeinet... Och det är ju ingen enorm marknad direkt. Detta var det enda koffeinfria kaffet som fanns att hitta i min butik. Men vet du, det är fortfarande bättre än inget kaffe! Förhoppningsvis kommer jag ha flera månader, närmare bestämt nio, på mig att testa mig genom olika sorter och hitta ett bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar