söndag 16 november 2008

Spraydag 19, IVF 3

Blod. Det kom lite blod. Eller åtminstone en vattnig brunrödfärgad flytning. Det ska det väl inte göra? Det har det inte gjort för mig tidigare, men å andra sidan har jag inte börjat spraya på mensens dag 1 tidigare.

Jag kollar genom dom miljarders biverkningar nässprayen kan ge och prickar av fett och finnar, men hittar inget om blod.

Orolig. Någon som vet? Någon som varit med om samma sak?

Förmodligen ingen panik, men jag kommer förstås ringa sjukhuset imorgon och fråga och åter känna mig som "den där jobbiga tjejen som känner efter och frågar för mycket".

Märkligt egentligen, att läkarna och syrrorna ibland verkar ha så svårt att förstå det där. Det är väl inte konstigt att man oroar sig över avvikelser, det är ju inte så lite man laborerar med sin kropp under en sådan här behandling...

3 kommentarer:

  1. Jag har tyvärr inget klokt alls att bidra med. Har de inte sagt något om att du ska vänta in en blödning? Så som man gör när man börjar spraya på dag 21 eller 24? Knepigt ju.
    Men du får svar imorgon. Bara en kväll kvar att hålla ut.

    När är det tänkt att du ska börja spruta?

    SvaraRadera
  2. hejje..jag har alltid fått en sprayblödning när jag sprayat, jag har fått den infom att man får den när man är helt nedreglerad, jag började med sprutorna en vecka efter sprayblödningen....är du osäker så ring lr mejla din klinik imorron så får du säkert svar på vad d är
    *kraaaamas*

    hihi ice age och lille scrat(ekorren lr vadhannuär) är oxå en av våra stoora favvosar ;P vi är lite barnsliga vi =) hihi

    http://smultronpastra.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Oroa dig inte!
    Jag har också fått en liten blödning då jag sprayat och sedan naturligtvis den s.k "nedregleringsblödningen". Jag tror att det inte finns några "ska" eller "ska inte" när det gäller IVF. Kroppen kan reagera lite hur som helst med alla nya hormoner och svängningar.
    Men det är klart du ska ringa om du känner dig orolig, deras jobb är att svara på dina frågor!
    kram

    SvaraRadera