onsdag 8 juni 2011

Lagom

Jaha, så fick jag mens på dag 32. Det betyder att min lutealfas är inte lång, men heller inte kort. Vi hade förmodligen kunnat göra återföringen som planerat förra cykeln, men som syster M sa nyss "det där är historia nu".


För säkerhets skull ska jag börja ÄL-testa på dag 12. Sen kommer ju midsommarhelgen. Troligtvis får jag ÄL där under helgen. Förhoppningsvis inte långt innan så återföring borde ske över helgen. Det vore himlans oturligt eftersom det är stängt då...

Så nu hoppas jag på fortsatt sen ägglossning. Och ingen på dag 12 eller 13 eller så, för då blir det höståterföring för vår del. Men så illa kan det väl inte gå va? Eller, det kan ju gå än värre. Eskimåerna kanske inte klarar upptining och då är det ju skitsamma när vi får tid.

Men på med positivitetsglasögonen nu och tänk återföring efter midsommar. Så där. Nu bestämmer vi det. Och en liten vårbebis av det. Ja tack!

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas på sen äl den här gången så du får ruva under årets bästa tid. Ja, på med de positiva ögonen ;)
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Åh, vi är också på gång i midsommar! Jag håller med - nu bestämmer vi vårbebis!

    SvaraRadera
  3. Posivitetsglasögon låter bra! Håller tummarna för dig.

    SvaraRadera
  4. Vårbebis vårbebis vårbebis och positivitetsglasögon it is! Mitt mantra!
    Kram på er!

    SvaraRadera