söndag 16 oktober 2011

Vecka 18+3: Nya kläder

Förra graviditeten gick jag upp 20 kilo. Min vanliga garderob var nästan helt obrukbar. Nu var jag ju ledig mycket och det var sommar, så mest puttrade jag omkring i sarong och bikini. Men när kläder krävdes körde jag tältmetoden. Leggings och stora tunikor alternativt a-linje-formade klänningar. Kändes bra. Men idag när jag ser bilder ser jag en e-n-o-r-m kvinna... Nog för att jag var stor, 20 kilo tyngre, men så stor?


Den här gången satsar jag på tajta kläder. Inhandlade idag två kroppsnära t-shirtklänningar att komplettera de två jag hade sen innan. Nu är det ju höst och snart vinter, så en kofta över blir det. ALLTID. Är det för varmt har jag något annat på mig. Så himla modig blev jag inte på en gång. Men leggings, tajt klänning och kofta - det ser ut att bli min vardagsuniform något halvår framöver.

4 kommentarer:

  1. Tack för grattis!

    Ja, precis så där har man ju tänkt - att de som är 40-45 är vuxna på riktigt, att det är en annan era liksom. Och nu... tja, vuxen har jag nog känt mig en stund (det tog ju ett tag att få in det i systemet oxå) men någon ny era är det väl inte direkt. En vän till mig brukar kalla 40 och framåt för "döhalvan", känns ju sådär att befinna sig på den sidan :/
    Men du har rätt, man kan bestämma lite själv hur gammal man egentligen ska vara så här jobbas på nojjet ett tag till och sen...

    Jag såg en tjej i ett föda-barn-program för flera år sedan, som hade en tajt svart klänning i nionde månaden - sååååå snyggt! Har tänkt sedan dess att DET ska jag ha när jag blir gravid! Så go for that tycker jag :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har ju vovve, eller vi rättare sagt, så det blir mycket promenader. Och cykel till jobbet. Och vatten missbrukar jag, så jag får nog testa något annat.

    Fick dock en lyckostund på toa tidigare idag efter att ha ätit både päron, kiwi, katrinplommon och linfrön. :)(Hoppas du antecknar det nu! ;))

    Kram

    SvaraRadera
  3. Leggins, fungerar det bra? Kanske ska testa det då.

    SvaraRadera
  4. Jag levede i leggings förra graviditeten. Mammavarienten funkar bra i slutet, annars tyckte jag Indiskas vanliga var bra, de hade jag hela graviditeten genom. Lagom låga och inte så hård resår.

    SvaraRadera