måndag 18 maj 2009

Vecka 25 +4

Ringde förlossningen idag. Klokt, som ni mycket riktigt skrev igår. Tack! 


Dom sa det jag ville höra "du behöver inte vara orolig". Frågade om något varit problematiskt tidigare, om jag visste om moderkakan låg fel osv - men allt har ju varit bra hittills så hon sa "andas ut, det är helt normalt att det kan blöda lite särskilt efter att man haft sex"

Jag vet inte vad det gör för vårt redan tidigare alltför påvra sexliv... För det har gått längre mellan gångerna än någonsin tidigare. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Tror att jag inte har riktigt samma behov och tror att M är lite för försiktig. Väntar in mig. Och jag i min tur väntar in honom. Känner mig inte direkt attraktiv i dagsläget. Stor och otymplig och inte som förut. Naturligtvis tror jag inte det stör M nämnvärt, men det stör mig. Känner man sig inte attraktiv är även sexlusten längre bort. Så funkar det för mig åtminstone. 

6 kommentarer:

  1. Bra att du ringde. Och bra med lugnande svar!

    Jag hade ju också en blödning efter sex, men tidigt i graviditeten. Vecka 13 e3ller så, tror jag. Och det hände aldrig igen. Min moderkaka låg dock lite långt ner då så det var också normaaaalt. Men som sagt, det hände aldrig igen, så det behöver ju aldrig hända igen för dig heller.

    Men sexlivet, ja. Nja. Det ÄR ju inte likadant när man har en annan kropp. Den är ju annorlunda både på insidan och utsidan så det är klart att det känns annorlunda. Och i ärlighetens namn tar det ett tag efter förlossningen innan det känns likadant igen också. Jag tyckte det gjorde ont de första gångerna efter (och då gjorde jag kejsarsnitt så det handlade inte om några skador i underlivet) och när det slutat göra ont känner man sig ändå inte sexig för man har två alltför stora bröst som läcker mjölk... :-/

    Men det går över!!! Jag lovar! :-) Man kommer tillbaka till sitt normala sexliv efter ett tag!

    SvaraRadera
  2. Usch, vilken jobbig dag för er igår. Oron är verkligen så himla nära när det händer något som avviker. Skönt att det inte blev mer och att du fick bekräftat det som du nog redan visste, det är normaaalt. Ha en bra måndag! /kram z

    SvaraRadera
  3. Förstår verkligen din oro! Kanske är sköra slemhinnor eller så om du haft sex eller ansträngt dig mycket.
    Vi fick rekomemndationen att inte ha sex fram till efter v.12 eller så, för ifall det blev ett till förlorat barn så skulle vi kanske anklaga oss själva. Barnmorskan tyckte dock det lät tokigt - missfall blir det ändå om det vill sig på det viset.

    Men det gick många veckor från att vi upphörde tills vi vågade testa igen. Bara för att prova o se om det skulle komma blod.

    Om det kommer mer blod tycker jag du kan be att få ultraljud så att du inte behöver oroa dig!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Åh vad skönt att du fick lugnande besked och att allt gått bra!
    Jag kan ju inte uttala mig om sexliv under graviditet eller efter förlossning men kan tänka mig att det inte blir riktigt som "förr", det är nog helt normalt att det blir lite si och så med sexet under en period.

    SvaraRadera
  5. Så skönt att du fick lugnande besked och bra att du ringde så du slapp gå omkring med oron. KRAM

    SvaraRadera
  6. Vad bra att allt var ok! :)

    Tror också att det bara är naturligt att sexlivet förändras under graviditeten. Maken är också försiktigare & vill att jag ska ta initiativet (för att det ska kännas bra för mig), men själv är jag ju så trött att jag oftast inte orkar. Dessutom är jag mest kärlekskrank nu & vill kramas HELA TIDEN (men sex är inte lika viktigt). Vi har löst sexbiten genom att mysa på helgmorgnar, när jag är pigg (trots att kl är 6...). Kvällar är bara att glömma.

    Men vi får väl se vad som händer sista tiden nu. Det är ju tydligen rätt vanligt att man blir en "sexgalning" mot slutet... Haha, det vore ngt det! :)

    SvaraRadera