lördag 9 april 2011

Jodå

Så hörde de till slut av sig! Och efter ungefär tio samtal med lika många personer blev det (nog) klart att vi kan göra som sist, det mesta på hemmaplan och bara flyga till sjukhuset för själva överföringen.


Nu ska jag bara träffa min läkare här, ta ett blodprov och se till att få färska infektionsprover. De får inte vara äldre än 2 år innan man startar, något privata kliniken inte sa något om.

Sen visade de sig att man på landstingssjukhuset gör FET i ostimulerad cykel, så det enda jag behöver göra är att kissa på ägglossningsstickor. Inte betala dryga 5000SEK för ultraljud innan alltså. Det känns ju fint i plånboken! Vid omslag ringer jag och får en tid sex dagar senare.

De ville tyvärr inte att jag gör FET på denna mens eftersom de gärna ser att man har en "normal" mens emellan. Och lika bra är väl det, för sen är den mensen. Två dagar and counting. Inget konstigt efter en behandling. Tio dagar sen var den sist. Men i maj, då hoppas vi få till det! Vi har en del inplanerade resor som kan ställa till det, beroende på när fröken röd behagar infinna sig, men annars sa de på sjukhuset att vi skulle hinna i juni också innan de stänger för sommaren.

Så. Snart (nåja, minst en månad) är vi igång igen!

4 kommentarer:

  1. Ja, men vad skönt att det löste sig på det sättet då även om ni får vänta en månad. Hade ju varit meckigt att behöva åka hit på det där andra sättet . Hoppas hon kommer snart då den där fröken...
    Eller inte alls ;)
    KRAM!
    JW

    SvaraRadera
  2. Skönt att det löste sig!

    SvaraRadera
  3. JW:
    Ja nu får hon nog faktiskt dyka upp tycker jag. Även om jag vet att hon efter tidigare behandlingar brukar vara sen. Men som sagt, det där hoppet... nog smyger det sig in trots att jag vet...
    Har försökt ringa dig på hemnumret flera gånger idag. Försöker en annan dag igen! Kram!

    Tea:
    Tack! :o) Verkligen skönt att äntligen få veta vad som händer och att det rör sig i rätt riktning!

    SvaraRadera
  4. Jag är så dålig på att svara på hemnumret. När det ringde tidigare idag så var det försäljare och sen höll jag på med annat när det ringde så då struntade jag i den. Telefonen står dessutom inne i ett skåp - ha ha. Men då vet jag att det kan vara du! :) Det är typ bror, mor och försäljare som ringer på den.

    Försöker slå en pling imorgon när jag är på väg hem från jobbet.

    KRAM
    JW

    SvaraRadera