onsdag 20 april 2011

Någon mer än jag som finner det lite knepigt?

Dag tio i cykeln idag. Vi ska ju inte göra någon behandling denna månad, men eftersom nästa kommer att ske i ostimulerad cykel ville jag redan nu testa när min ägglossning egentligen sker. Sådär på ett ungefär. Så man kan planera någorlunda hur nästa månad kan komma att se ut. Känns lite viktigt eftersom vi är en flygresa bort från våra embryon.


Så idag togs min ägglossningsstickaoskuld! Hej och hå. Typ som ett graviditetstest ju. Kissa här och läs av där. Bara det att det på dessa stickor var så väldigt noggranna i sin beskrivning. Kissa i FEM sekunder - varken mer eller mindre. Håll den MITT I STRÅLEN. Stänk INGENTING på avläsningsfönstret - det kan FÖRSTÖRA testet. Gulp. Alltså... jag tycker det är jobbigt nog att liksom komma ner där i toalettstolen med handen, med testet, kunna slappna av och pinka, pricka strålen och att sen också se till att det inte stänker - hallå!

Nåväl. Det gick bra till slut. Och när jag vände på instruktionspappret såg jag att man minsann hade kunnat kissa i en kopp och sticka ner testet där i tio sekunder istället. Räkna med att jag gör det imorgon. För idag gav stickan inget utslag.

2 kommentarer:

  1. haha ja det är krångligt som det är! ja köper en binge plastmuggar o kissar i för min stråle ä bångstyrig ! hehe
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen, jag har bara kissat i kopp, att pricka i toaletten är meckigt och några garantier för var kisset hamnar finns inte.
    Lycka till me kisseriet i morgon då :)
    Kram!

    SvaraRadera