söndag 14 juni 2009

Vecka 29 +3

En bra och en mindre bra.


Jag börjar med den mindre bra. Inte för att klaga, men det är tungt att vara gravid. Det är sista gången jag gnäller på att tjocka personer är lata. Tänk att känna så här varendaste dag. Herregud, det gör ju till och med ont. I svanskotan är den senaste krämpan. När jag sitter. Gissar att det har med tyngden att göra plus att jag en gång i tiden haft en spricka i svanskotan. Nu ömmar den om jag sitter för länge. 

Den bra, alldeles galna grejen är alla sparkar. Dom syns. Alltså dom verkligen syns! Från utsidan. Jag har väl varit helt ointresserad av vänners graviditeter för jag har då aldrig vetat om att man kan SE sparkarna. 

Så nu sitter jag i soffan med en ömmande svanskota som glöms bort så fort jag ser magen skumpa till, då bara ler jag. 

1 kommentar:

  1. Härligt! Visst är det häftigt med alla rörelser! Man kan ligga i timmar och bara titta sig själv pa magen och förundras!
    Njut!!!

    Och de mindre bra företeelserna... Jo, jag vet... Samma här, fast andra krämpor. Men de övervägs av rörelserna innifran! :-)

    SvaraRadera