måndag 22 augusti 2011

Vecka 10+3: Pojke?

Två vänner har sagt det nu. När jag på frågan om hur jag mår svarat "inte alls, och det oroar mig, med dottern var jag ju galet illamående", då har de sagt "det är en pojke".


Kanske är det så. Mina tankar går ju till att det inte är något alls. Men faktiskt så har magontet fått sällskap av en del illamående de senaste dagarna. Jag ser det som ett gott teckan.

Imorgon ska jag på ett konsultationsbesök hos min husläkare som sedan ska remittera mig vidare för ultraljudet som ska göras i vecka 12. Snart! Är pyret där då, då kanske jag kan börja tro på det här på riktigt.

4 kommentarer:

  1. Även min svägerska har den teorin, och hon har haft rätt!
    Hon har 2 barn, en pojke och en flicka och hon mådde jättebra när hon väntade sin son. När hon väntade dottern så var det en helt annan visa, bl.a. illamående och huvudvärk.
    Nu när jag är gravid så har hon frågat mig hur jag mår, och jag har mått bra hela graviditeten (förutom foglossning) så har hon hela tiden sagt; Det är en pojke!

    Håller tummarna för er och eran lilla Pyret!

    SvaraRadera
  2. MINA tankar går till att det är någon liten därinne, heeeeelt klart :)
    Lycka till i morgon!

    SvaraRadera
  3. Äh, sånt där pojke-flicka tjafs tror jag inte ett dugg på! Jag mådde superbra första graviditeten och illa den andra. Två flickor blev det.
    Klart att värsta, bästa Pyret är kvar där hos dig :)
    Kram Zygoten

    SvaraRadera
  4. Men hej på dej allrararaste M, jag blir alldeles perplex när jag ser vad jag missat. Jag har haft paus från både min egen och andras bloggar under lång tid.

    Alldeles för lång tid, verkar det som nu. Det här är ju helt fantastiskt, tänk att det bor ett litet pyre i dig...

    Jättestort lycka till fortsatt, och en lång kram.

    SvaraRadera