måndag 30 juni 2008

Kan man gradera otrohet?

Kan man gradera hur fel det är? Hur illa man gör någon? Jag vet att det kan hända, jag vet också att man kan komma vidare efter en otrohet, men jag undrar om det går alla gånger.

Jag hörde nämligen vad jag tyckte var värsta-någonsin-otrohets-storyn häromdagen. Om paret som blivit gravida genom IVF, där hon tackade sin man för hans kärlek, stöd och tillit genom att ligga med en annan. En man hon träffat under hela IVF-behandlingen. En man hon fortsätter träffa. En man hennes egen man inte vet något om.

Jag tycker det toppar vidrighetslistan.

3 kommentarer:

  1. Japp det toppar verkligen vidrighetslistan!!! Ibland undra rjag hur sjuka människor det finns egentligen...

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Usch och fy! Jag håller med! Vilken elak äckelpotta! Morr!!

    SvaraRadera
  3. Oavsett hur det går till och vad som är storyn bakom otroheten så är faktumet det samma för alla (tror jag) - det gör förbannat ont, det krossar och skadar en själv och förintar ens självkänsla och självförtroende. Oavsett varför, oavsett på vilket sätt så är summan av summarium den samma - det är förkrossande.

    Som drabbad gör det ont, oavsett vilken skala just den otroheten hamnar på.

    SvaraRadera