torsdag 26 juni 2008

On time

Nu verkar kroppen ha återhämtat sig något sådär, vilket gör att det ändå känns bra att det krävs en viss väntan mellan IVF-försöken. Ja det kan jag säga nu när jag kan tänka lugnt, sansat och realistiskt. Direkt efter minuset var det inte direkt "vad bra med lite väntan"-tankar som snurrade i mitt huvud.

Mensen kom nämligen som den skulle den här gången. Nästan. Några timmar in på nästa dygn får väl räknas som hyfsat på tid. Och dessutom var den ju lydig. Jag önskade den ju lite sent, eftersom dag 26 (har kort cykel) var på självaste Midsommarafton. Så den väntade fint ett par timmar in på Midsommardagens morgon. Tack för det.

Det innebär att min uträkning stämmer rätt bra. Om nästa mens också är på tid vill säga, men (peppar peppar) nu verkar ju kroppen som sagt vara ikapp. I så fall börjar vi spraya 4:e eller 5:e augusti.

1 kommentar:

  1. Då blir vi nästan synkisar till hösten. Jag börjar spraya redan 7 juli, men måste hålla på ända till 4 augsti innan första blodprovet pga att kliniken har sommarstängt.

    Jag hade också sett fram emot en hormonfri sommar, men jag tror att den här planeringen ändå passar oss bäst. På så sätt kommer allt från äggplock och framåt att infalla på vår semester och det känns riktigt bra.

    Må så gott och nu siktar vi på fina pluss i höst!!! KRAM

    SvaraRadera