söndag 1 juni 2008

Bitterfitta

Så skrev jag i ämnesraden när jag skickade detta mail till M i veckan:

-----

Det kryllar av bebisar här på jobbet nu för tiden, J är den senaste i raden att komma och visa upp sin totala familjelycka och jag kräks. Oavsett vår situation så fattar jag inte grejen.

Påminn mig om detta, om det skulle gå vägen för oss. Om jag en dag säger "imorgon tänkte jag och 'liten' åka och hälsa på uppe på jobbet". Säg då "har du inget bättre för dig när du är LEDIG FRÅN JOBBET än att gå TILL JOBBET".


Blä.

-----

Som sagt, bitterfitta...

4 kommentarer:

  1. Jag håller med. Min chef envisas med att ha med sin dotter på jobbet ett par dagar i veckan. Hon är för liten för dagis än tydligen och hennes man är inte ledig jämt. Så lilltjejen får vara hos oss. Så chefen kommer in för att snacka lite med tjejen på armen. NEJ - jag vill inte! Försvinn härifrån vill jag säga, men givetvis gör jag inte det.
    Men jag håller med - varför gå till jobbet om man faktiskt kan slippa?

    SvaraRadera
  2. Hej!ville bara säga att jag vet hur det känns. var inne på mitt tredje ivf-försök och i lördags började jag störtblöda. vi har bestämt oss för att pausa över sommaren för att slippa hormoner, sprutor och allt vad det innebär. ska i stället njuta av en sommar med vin, bad och icke svullen mage.
    Lycka till och kram Maria
    www.markattan.dinstudio.se

    SvaraRadera
  3. Jag vet hur det känns. Vi kan vara stolta tillsammans över att den dagen vi blir mammor så har vi annat att göra än att häcka på jobbet!

    Kramar, från en annan b-f.

    SvaraRadera
  4. Håller fullständigt med! Visa upp sina barn (eller barnbarn!!!) på jobbet går bort, på samma sätt som att skicka julkort med sina telningar - särskilt till vänner utan barn! :-o
    Fattar inte heller grejen!

    SvaraRadera