måndag 17 augusti 2009

Vecka 38 +4

Sista sexet. På ett tag. Kanske. Så tänker jag varje gång nu. Inte för att vi just nu är berikade med ett särskilt aktivt sexliv (brist på ibland lust och jämt rörlighet och smidighet...), men ändå. Varje gång kan vara det sista på kanske ganska länge. Det gäller att ta tillvara!


På Knoddenfronten intet nytt annars. Var hos MVC idag. Magen har växt 0,5 cm, jag något kilo, järnvärden stigit till 119, sockret var fint och blodtrycket som vanligt lågt.

Vi bokade in en tid den 28:e. Utifall att. Det finns dagar då jag är säker på att Knodden blir tidig, men just nu känns det som att vi kommer sitta där på MVC den 28:e och bli informerade om eventuell igångsättning. Efter det datumet hör jag tydligen till sjukhuset och dom vill inte låta en IVF-graviditet gå mer än 1 vecka över tiden. Så absolut senast 3 september borde Knodden vara här hos oss. 

4 kommentarer:

  1. Ah vad galet med ett datum, senast 3 september. Det är ju så snart liksom! Oerhört spännande! Får vi live-rapport från sjukhuset? ;-)

    kram!!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad spännande... Hoppas få en rapport hur förlossningen gick efteråt. Till skillnad från många andra så älskar jag att höra förlossningsberättelser. :-)

    Kram och lycka till nu!!!

    SvaraRadera
  3. Det är ju helt fantastiskt och så nära, alldeles alldeles snart har ni erat lilla hjärta i famnen. Spännande!
    Lycka till & många kramar!!!

    SvaraRadera