onsdag 26 augusti 2009

Vecka 39 +6

"Jag hoppas vi inte ses mer" sa jag till barnmorskan sist på MVC. Hon hade då precis bokat in en utifall-att-tid till den 28:e, dagen efter BF. Idag känns det som att vi lär ses. Men då blir det sista gången, efter det är jag tydligen i sjukhusets vård. Vi får se vad som händer. Den info jag fått är att jag inte får gå över tiden med mer än en vecka, vilket ju känns skönt.

Ändå tar jag väntan med ro. Jag är inte alltför otålig. Knodden kommer när Knodden kommer. Samtidigt tar det andan ur mig att se bebisräknaren längre ner på sidan. En. Dag. Kvar.

3 kommentarer:

  1. 39+6, då kom vår dotter för exakt tre veckor sedan idag. Kanske Knodden också väljer att göra entré nu:) Oavsett så är det ju bara en dryg vecka kvar till ni får träffa ert barn, det måste kännas bra. Snart börjar det mamma! Lycka till!!!! Kram z

    SvaraRadera
  2. Det här är helt fantastiskt spännande. Har läst/följt dig hela vägen även om jag är dålig på att någonsin kommentera. Stort lycka till och alla tummar och tår hålls för er. När jag hittade din sida var vi själv mitt i förberedelserna till vårt andra IVF-försök, nu är jag i v20 och ser fram emot att få följa efter er. Känner igen mig i mycket av dina reflektioner.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Superspännande! Ät lite ananas och ge bäsen en färdknäpp ikväll så ska du se att den ploppar ut snart.
    Jag tror jag gissade på fredag om jag inte minns fel ;-)

    kram!

    SvaraRadera