måndag 7 mars 2011

Ruvardag 9 FET 1

Fortfarande inga direkta symptom. Men å andra sidan, kan man vänta sig det? Jag menar vad jag hört fäster ägget runt dag 7, så om det gjort det har jag ju bara varit gravid i en dryg dag!

E-vitamin-boostar precis som förra gången. Då gick det ju bra. Hade förmodligen inget med E-vitaminet att göra, men det skadar aldrig. Lunch idag, laxmacka, avocado, mandlar och torkade aprikoser.


UPDATE:
Fast eftersom embryot redan är odlat fäster det (förstås...) tidigare än i "normala" graviditeter: "A healthy human embryo will hatch from its shell on day 5-7 after fertilization and implant within hours after hatching out. So actual invasion of the embryo with attachment to the uterine wall occurs about 2-5 days after a day 3 transfer and within 1-3 days after a day 5 transfer."

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag har följt din blogg ett tag nu, måste säga att det är nog den allra bästa i ämnet!Jag skall göra min första ivf snart (börjar med spray imorgon..) efter snart 3 år inskriven på ivf kliniken.
    Jag tänkte fråga om du boostar med E -vitamin under hela behandlingen eller efter insättningen? Jag skall äta mandlar o avocado som attan!
    Och som sagt, mycket bra blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    Vad kul att du gillar bloggen, tack!
    Jag har E-vitamin-boostat sedan insättningen. Sen om det hjälper eller inte, det vete sjutton, men som min läkare sa - allt som får en att känna att man gjort precis allt man kunnat - det är bra. Så jag äter fet fisk, mandlar, avocado och aprikoser i parti och minut!
    Lycka till med första IVF-en. Måtte det inte behöva bli fler!

    SvaraRadera
  3. Japp, så tänker jag nog också, bäst att göra det man kan (utan att helt tappa bort sig på vägen..) och sen bara hoppas!
    Hoppas snart läsa ett positivt besked här..
    Svårt att upprätthålla hoppfullheten för min del, hur gör man?:)

    SvaraRadera
  4. Jenny:
    Ja hur gör man? Man bara intalar sig, sätter på skygglapparna och tänker goda tankar. Så gör jag. Klart jag har oroat mig tidigare och gör så även denna gång, men så fort de där tankarna kommer försöker jag slå bort dom och tänka "det kommer funka".

    SvaraRadera