tisdag 8 mars 2011

Ruvardag 10 FET 1

Jag hade en liten dipp i min positivism idag. M frågade hur det kändes i magen och jag kom på att det ju faktiskt inte känts någonting sen förra veckan. Inte heller är jag särskilt öm i brösten, något jag var tidigt vid båda mina tidigare graviditeter.


Men å andra sidan säger man ju att den ena graviditeten inte behöver vara den andra lik. Dessutom molade och drog det rejält i magen på både dag 3 och 4 och det ska ju visst vara så att vid en transfer av ett tvådagarsodlat embryo, så ska det fästa någon gång där. Om det gör det. Men nog sjutton har det gjort det! Positivismen är tillbaka!

2 kommentarer:

  1. Jaa, för visst ska vi vara positiva ett tag till?!
    Jag hejjar på ditt lilla embryo allt jag orkar!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej igen. Jag känner precis igen mig i dina symptombeskrivningar. Det känns en massa saker och sedan så är plötsligt allt försvunnet. Men jag tror som du att graviditeterna är olika varandra, vid det första FET:et som blev vår dotter så kände jag mycket mer än denna gång.

    Idag var jag på första VUL och fick se lilla hjärtat picka, så bevisligen kan en trecellis växa till sig :))
    Beundrar din positivism, önskar att jag kunde göra likadant men min strategi är precis den motsatta, och mycket mer destruktiv.

    Fortsätter hålla mina tummar att allt ska gå bra för dig!

    XB

    SvaraRadera