torsdag 16 juli 2009

Vecka 34 +0

Torsdag igen och bara sex veckor kvar nu. Vagn är inköpt, säng har vi och en del kläder har införskaffats. Fula amnings-BH-ar är inköpta (man får inte vara sexig när man ammar eller?) och bilbarnstol tror jag vi köper från bekanta, om vi inte hyr. Någon som gjort det eller planerar göra det? Vi har blivit rekommenderade att hyra den första och sen köpa den lite större, eftersom det ska vara bra hyrpriser, man får den senaste modeller och man har den första så pass kort tid. Vad mer? Massor förmodligen... Men under tiden ska vi till vår semester-MVC i närheten av stugan. Fantastiskt skönt att det går att lösa på det sättet. 

Veckans magbild visar en stor kula som börjar ta ut sin rätt på min rygg. Men jag ska inte klaga för jag tror nog jag varit förskonad en hel del graviditetskrämpor andra kämpat med. Jag var illamående i början och tycker det är lite tungt nu, i övrigt har jag ju mått bra. 

Vecka 34

5 kommentarer:

  1. Vi har hyrt bilbarnstol - från If. Som jag har förstått det är dealen hos dem att man hyr en stol som byts ut allteftersom barnet växer och sedan får man behålla den sista stolen. Stolen skickades med posten och vi hämtade den på ICA - fungerade jättebra. Hur man ska veta vilken stol man ska välja är jättesvårt - det är ju inte särskilt lätt att veta hur den verkligen fungerar i praktiken. Vår stol har fått bra betyg i tester och jag upplever det lite som en garanti att ett försäkringsbolag valt att använda sig av just denna stol. Skulle den inte vara säker så skulle de ju riskera stora ersättningsanspråk. Stolen känns fräsch och vår dotter verkar tycka att den är bekväm att sitta i - hon är dock bara drygt en vecka gammal så vi har inte hunnit använda stolen så mycket än.
    Och du, din mage är jättefin! Jag njuter just nu av att delvis ha fått tillbaka min lite mindre kropp. På den här veckan har 15 kg försvunnit - så gissa om jag var svullen!

    SvaraRadera
  2. Aweee, magen ser större ut och lägre än den förra magbilden! Tänk att knodden snart ska ut, häftigt!

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  3. Fin mage som vanligt. Ni har ju hunnit med att förbereda en hel del, klokt;-)/z

    SvaraRadera
  4. Sandra:
    Ja det där med If låter ju jättebra. Undras om man måste ha sin försäkring hos If också... Ska kolla. Vi har ju Trygg Hansa.
    15 kilo på en vecka! Åh så sköööönt! :o)

    IVF-Karusellen:
    Ja den växer och växer, haha! Hoppas Knodden gör det med och inte bara jag.

    Zygoten:
    Ja lite är fixat, men det känns ändå som tusen saker återstår...

    SvaraRadera
  5. Fortfarande en jättefin mage du har:-). Vi har också valt att hyra genom If, men vi tog bara den första stolen som man hyr i 9 mån. Sen har vi precis som ni tänkt att köpa nästa stol som man har mycket längre. Du kan hyra hos If utan att vara kund där, men priset blir lite högre då. Tror säkert att Trygg Hansa också har samma system. Vi betalar 650kr för hela perioden istället för att köpa en för 1800kr så nu blev det lite pengar över som man kan spendera på något roligt:-). Kramar

    SvaraRadera