torsdag 30 oktober 2008

Spraydag 2, IVF 3

Det känns skönt att vara igång igen. Inte för att det är en särskilt stor grej längre, tredje gången och det börjar bli en vana. Det där sprayandet går av bara farten och mobillarmet fanns sparat sen tidigare och behövde bara aktiveras.

Mensen däremot är inte av denna värld. Visst brukar jag ha ont första dagen/dagarna men igår var det på riktigt så att jag var tvungen att vika mig dubbel och bara försöka hitta tillbaka till en normal andning. Blodet är också rätt vidrigt. Svart nästan, rikligt och ibland även läskiga små klumpar, vilka får mig att undra litegrann om det kanske var ett utomkveds ändå, som kroppen tog hand om själv. Det händer ju, har jag hört.

Men förmodligen är det ju bara normalt. Allt det där onormala som händer med ens kropp är ju plötsligt "bara normalt" enligt farbror doktorn. Värre mens, viktuppgång, finnar, humörsvängningar, sköra naglar, gråtmildhet, tankspriddhet, dåligt minne - allt är "bara normalt".

Normalt - schnormalt...

6 kommentarer:

  1. Vet vad du menar... ibland undrar jag om man skulle kunna säga till IVF-läkarna att man har börjat få hår på hela kroppen och bara kan gå på alla fyra, och de skulle säga att det "är heeeeelt normalt"...
    Jobbigt med så kraftig mens, ungeför så hade jag efter vår första IVF, pga stimuleringen säger de. Hoppas det blir bättre snart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Min mens efter vår förra ivf var fullkomligt vidrig. Otroligt smärtsam så det är nog "normalt" ;) Lycka till nu! /kram z

    SvaraRadera
  3. min mens efter ivfn var oxå jävlig..o jag har aldrig i hela mitt liv haft mensvärk! puh..ja vad går man inte igenom!


    nu jäklar e d vår tur tjejjen!

    *kramas*

    /tessi http://smultronpastra.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Nu, M, nu skall det bli bebis! Jag börjar hålla tummarna redan nu!

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag påbörjade min första IVF och nässprayande idag (31/10) och fortsatte sedan dagen med att sträckläsa din blogg. Efteråt känner man sig både skräckslagen och hoppfull. Skräckslagen för att det så lätt KAN misslyckas men hoppfull för att du visat att man trots allt tar sig igenom misslyckandena och orkar gå vidare.
    Lycka till den här gången, tredje gången gillt vettu!
    / Invisigoth

    SvaraRadera
  6. Invisigoth:
    Välkommen och hoppas nu att det går bra för dig redan första gången!
    m

    SvaraRadera