lördag 10 september 2011

Vecka 13+2: Sjuk

I torsdags kväll började det. Magont. Illamående. I fredags fortsatte det fast ännu lite värre. Ingen aptit. Kräkig. Men som kräkfobiker light sitter det långt inne. Åt någon rostad macka igår. Tvingade i mig yoghurt och frukt på kvällen.


I morse. Lite bättre. Åt en smörgås med gurkskivor. Mådde illa. Åt lite yoghurt med frukt till lunch. Magontet kom tillbaka. För att vara detaljerad kommer det en del bakvägen, men i normal konsistens. Märkligt. Gissar på skaldjurspastan jag åt i torsdags till lunch, men vid matförgiftning borde det väl mer... spruta?

Har naturligtvis hypokondrigooglat och fått fram Listeria också. Men det verkar ändå vara annorlunda sjukdomsförlopp. Är såklart superorolig för liten i magen, även om allt jag läser om magsjuka och matförgiftning säger att det inte är någon fara (Listeria undantaget då).

Hoppas på att få vakna imorgon och vara hungrig!

4 kommentarer:

  1. Tack för alla detaljer ;)
    Osötade blåbär binder vätska, brukar jag äta de få gånger jag är magsjuk. Om inte annat så är det ganska fräscht när man mår illa och tom. kräks. Kolla med sjukvården om du är minsta orolig, så du slipper mala oron.
    Krya här också!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag fick maginfluensa när jag var 6e månaden med lillasyster. Ingen höjdare. Orolig som man blir googlade jag också en massa och det verkar inte vara någon fara. Se det positivt, än så länge ingen jättemage som är i vägen när det ska ulkas... Hoppas du mår bättre idag! Kram Zygoten

    SvaraRadera
  3. J: Blåbär är ett bra tips. Det konstiga är att jag är hungrig ena sekunden, för att må illa och ha grymma magsmärtor nästa. Däremot förlorar jag nog inte så mycket vätska eftersom det som kommer, kommer som sagt i normal textur... :o)

    Z: Usch vad jobbigt med flunsa och mage. Hua! Ja här oroas det mest. Mycket märklig åkomma det här... Hoppas på bättring imorgon, för idag är status samma-samma...

    SvaraRadera
  4. Det låter som du har det riktigt jobbigt just nu. Hoppas du snart mår bättre.

    SvaraRadera