tisdag 13 september 2011

Vecka 13+5: Bajsprov och dunkadunka

MVC - Check. Jag fick en himla massa info om hur allt funkar i det här landet och fick lämna minst lika mycket om mig och min familj. Sen satte hon den där lyssna-på-hjärtat-apparaten på min mage och sa "det är egentligen lite tidigt" men blev avbruten av "dunk-dunk-dunk". Skönt, med tanke på senaste veckans sjukdom. Apropå den:


Läkare - Check. För jag gick dit också. För säkerhets skull. Och har du svårt för bajs ska du sluta läsa nu. För tydligen går det diarré just nu, men eftersom jag är gravid ville hon även att jag skulle lämna ett bajsprov. Minns att M grämde sig över det där med att runka-burk under våra IVF-er. Att pricka rätt i litet rör. Men pröva då att bajsa i en liten burk. Med sprutdiarré... Nåja. Med hjälp av en plastmugg löste det sig (löste sig, hehe). Men den där lilla spateln man fick med för att skopa upp skiten med. Ja den behövde jag inte direkt...

Om ett par dagar kommer resultatet. Förhoppningsvis är jag redan bra då. Just det, vågen. Sen förra veckan har jag gått NER 2 kg. Känns ju inte helt rätt, men heller inte särskilt konstigt.

4 kommentarer:

  1. Nä fy vad jobbigt du har det! Måtte det gå över snarast möjligt.

    Men vad f a n t a s t i s k t att få lyssna på hjärtat!!! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Härligt med bajsprov eller inte..
    Vad roligt att du har blivit gravid igen. Hoppas att vi har lika bra tur som ni!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att hjärtat dukade som det skulle!
    Men vilken skithistoria ;) Hoppas att det bara är den "vanliga" lös-i-magen-varianten och att du snart är bra igen.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tovalisa:
    Stor kram till dig!

    Pez:
    Hoppas åt er med. Håller alla tummar!

    Jeane:
    Hehe, en verklig skithistoria!

    SvaraRadera