onsdag 28 september 2011

Vecka 15+6: För tidigt?

Köpte en vagn igår. En syskonvagn. Kändes konstigt. Och lite för tidigt. Som att vi skulle kunna jinxa det hela. Å andra sidan. Någon dag måste jag ju inse ATT jag är gravid. NU är jag det. Och vad som helst kan ALLTID hända. Nu i vecka 15 eller sen i vecka 35. När som helst. Inget är säkert förrän bebisen är ute.


Så. Nu är vi med vagn. Det var en i min mammagrupp som skulle sälja sin Phil & Ted Sport för knappa 600 kronor. För bra för att stå över. Går allt åt skogen får vi väl sälja den vidare. Under tiden funkar den fint de förmiddagar jag och en vän delar barnflicka. Nu kan hon gå med barnen till parken utan problem!

Men någon park blir det inte för oss idag då dottern ligger hemma i hög feber. Väntar på att M ska komma hem och ta hand om henne, ty jag ska till MVC om blott en liten stund. Vanlig koll bara. Vikt, blodprov och förhoppningsvis små fina snabba hjärtljud.

5 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra idag!
    Klart du skulle köpa vagnen (fast jag förstår såklart tveksamheten - skulle nog känna likadant) - en god affär är alltid en god affär:)
    Nu ligger recept hos mig :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas febern släpper fort!

    SvaraRadera
  3. Åh just så känner jag! Jag är iofs bara i vecka 7 men jag kan inte riktigt ta in att jag faktiskt äntligen blivit gravid, efter FET. Måste alltid tillägga OM , när vi pratar om att bäbisen skall komma. Kan nog inte tro det. och man vill ju inte riskera att jinxa det..Galet men så svårt..
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Anonym: Ja man blir lite så. Med dottern tror jag att jag var "om" ända till hon fanns där. Gissar att det blir likadant denna gång!
    Grattis till graviditeten!

    SvaraRadera