måndag 24 mars 2008

Spraydag 12

På hälsofronten intet nytt. Mensen är här, sprayandet fortsätter och den enda biverkningen jag märkt av än så länge är finnarna. Dom överlever jag. Jag kan knappt föreställa mig en biverkning jag inte skulle ta för att det här ska gå bra. Det är ett mycket märkligt sätt att försöka bli gravid på det här. Det känns helt overkligt.

Jag minns M:s ord när jag för ett och ett halvt år sedan testade positivt "Hur mycket jag än vet att jag vill, trodde jag att jag skulle få lite panikkänslor - hjälp, jag ska bli pappa - men det kändes inte alls så, det kändes bara så otroligt bra i hela kroppen."

Nu hoppas jag bara vi kan få tillbaka den där känslan och att vi aldrig mer behöver känna så som vi kände det när utomkvedshavandeskapet konstaterades.

Tack Maria för din kommentar igår. Känns skönt att höra från någon som är mitt i det hela att man inte ska ha dåligt samvete för ett glas vin, för som du säger, hade det varit farligt hade läkarna avrådit från det. Nu är det som sagt "lev som vanligt" som gäller. Det gör jag och jag mår bra. Det hoppas jag att du ska göra snart igen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar