fredag 21 mars 2008

Spraydag 9


Insnöad i sommarstugan. Är det inte märkligt att vintern ska komma först nu? Och just nu. Just nu när vi såg fram emot en vårig helg i sommarstugan...


Åt helsike med den. Det funkar att försoffa sig framför brasan också. Snorig som få och i morse var jag på riktigt orolig att jag inte fick i mig tillräckligt av nässprayen. Varför står det ingenstans när man kan snyta sig efter att man sprayat? Väntade i en dryg timme sen hade mitt huvud sprängts av snor om jag inte lättat på trycket.


Fortfarande inga märkbara biverkningar vilket känns skönt. Det högg visserligen lite i magen i morse, men det kan ha varit menskänningar. Har väl aldrig varit med om att känna efter så mycket, eller längta efter mens för den delen... Den skulle ha kommit igår, men som sagt, inget konstigt med sen mens under omständigheterna. Undrar vad som händer om den inte kommer...


Nu ska morgondagens lammstek förberedas. Späckas med vitlök och rullas i örtkryddor. Är det inte så att jag svullnar som en biverkning av nässprayen lär jag göra det efter den här påskens konstanta ätande. Det finns inte så mycket annat att göra när man är insnöad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar