torsdag 20 mars 2008

Spraydag 8


Det skulle ju bli en härlig påskhelg på landet. Härlig blir den säkert, men än så länge är det rätt ruggigt. När vi kom igår var det varmare i kylskåpet än i resten av huset. På riktigt! 7 grader visade termomtern. Det var bara att vrida upp elementen så högt det gick och tokelda i brasan. Nu så här morgonen efter börjar det bli drägligt.


Det här är ju att "leva som vanligt" för mig. Men kommer jag att ångra mig om vi misslyckas med vårt IVF-försök? Kommer jag då att klandra mig med orden "tänk om jag inte blev sådär kall den där kvällen på landet, tänk om jag inte tog det där glaset vin, tänk om..." När jag läser andras historier, andra som är inne på både sitt andra, tredje och fjärde försök så känns det så. För dom flesta är sådana renlevnadsmänniskor så jag ser ju ut som en slarver av världsklass i jämförelse.


En annan sak jag funderat över är att jag verkar veta så lite om detta. Alltså, missförstå mig inte. Jag vet ALLT om min situation, jag vet exakt vad JAG ska göra, men jag är inte expert på IVF för det. När jag surfar in på Familjeliv får jag prestationsångest. Dom flesta som hänger där verkar ha stenkoll på ALLT. Sen alla dessa förkortningar... BF, BM, ÄL, TTD, UKH, VUL. Är jag ointresserad eller är dessa människor maniska? Om vi misslyckas den här första gången, kommer jag bli så då också?


Annars. Ingen mens so far. Men som sagt, det var ju tydligen inte ovanligt att den blir sen. Jag fortsätter spraya och kryssa i lilla listan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar