tisdag 18 mars 2008

Spraydag 6

Än så länge inga märkliga biverkningar av nässprayen. Visserligen känner jag mig, precis som Dr G sa, inte särskilt högpresterande, men det beror nog snarare på att förkylningen nu brutit ut fullt. Feber, ont i halsen och snorig. Nu undrar jag dels hur nässprayen ska hindras från att rinna ut med snoret, dels hur äggplockning etc påverkas av sjukdom. Tänk om jag är dålig än när det är dags? Ingen större risk får man i och för sig hoppas, det är ju ett tag kvar, men ändå. Tänk om.

Jag försöker att inte nojja och inte känna efter för mycket, men det är näst intill omöjligt. En vanlig snorig näsa blir till funderingar kring om detta verkligen kommer kunna genomföras, precis som ett surt svar till M leder till ifrågassättanden kring om jag kanske är lite deprimerad och klimakteriesur. Då får man tänka ett steg till och inse att den sura kommentaren faktiskt var befogad och att mitt humör än så länge inte påverkats av nedregleringen.

Något jag däremot märkt, som är på riktigt, är att det stramar till i äggstockarna. Eller äggledarna, eller någonstans i den trakten i alla fall. Det gör inte jätteont, men smärtar till lite lätt, nästan som sammandragningar i ett par sekunder. Igår hände det flera gånger, men när jag ju tänker efter är jag inte säker på om det har hänt idag. Det var nog dag 4 och dag 5-syndrom.

Nu väntar en skön påskhelg på landet och under Dr G's devis "lev som vanligt" tänker jag både snapsa till sillen och dricka vin till lammet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar