torsdag 27 mars 2008

Spraydag 15


Idag sprayar jag det sista av första flaskan och imorgon får jag veta om det är dags för sprutorna.


Jag undrar också om det där med att "inte vara högpresterande" kan ha börjat kicka in. Antingen det eller så har mitt humör bara regredierats till en femårings av sig själv. Jag blev sur på M idag för att han inte svarat på ett mail och sen ringde och frågade "var är du". "Vaddå var är jag" contrade jag "pröva och svara på mail själv innan du anklagar mig för att inte vara anträffningsbar". Oops... Två minuter efter att vi lagt på insåg jag ju vad som hänt. Jag har blivit en häxa.


M förstår ju, han vet. Det är värre på jobbet, idag blev jag på riktigt sur över att någon flyttat på en av mina saker på nätverket utan att säga till. Alltså inte flyttat så det inte gick att hitta, utan bara bytt plats med något en liten bit längre ner. Jag insåg ju att det var på sandlådenivå så jag sa inget, men jag kände ju i kroppen att jag blev arg. På riktigt arg.


Jag har funderat över det där med jobbet. Hur ska man göra? Den enda jag berättat om IVF-en om är en kollega som även är en privat vän. Min chef vet inget och inte heller mina närmsta arbetskamrater. På något sätt vill man ju bara vara som vanligt. Jag vill inte prata spray och sprutor med alla och jag vill framför allt inte diskutera ett eventuellt misslyckande med dom jag jobbar med.


Det kan ju bli ett problem när det är dags för äggplockning och återinföring. Jag har funderat över hur jag ska göra. Jag tror att jag bara sjukskriver mig. Frågan är hur man mår efter återinförandet. Kommer man kunna jobba den dagen eller är det bäst att bara sjukskriva sig från plockningen till isättningen? Jag har inte ett jobb där jag kan ringa en timme innan och säga "jag kommer inte idag förresten" så jag måste bestämma mig. Eller det är klart jag kan, jag menar skulle jag bli akut sjuk måste det ju lösas, men jag vill helst inte utsätta mina kolleger för den knipan det innebär att inte planera frånvaro så gott det går.


Jag har lite ångest över det där. Måste komma ihåg att fråga det imorgon när jag har telefontid med kliniken för att få besked om blodprovet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar