onsdag 6 augusti 2008

Spraydag 1, IVF2


Då var det dags igen. Semestern är till ända och jag har faktiskt lyckats riktigt bra med att bara koppla bort, koppla av, så pass mycket att det idag var svårt att koppla på. Mobilen pep och det stod "nässpray" i displayen. "Just det, idag börjar vi om..." Ett hjärnsläpp som väl visar att vi, eller åtminstone jag, känner mig mindre nervös den här gången. Nu intalar jag mig att det faktum att jag gjort detta en gång tidigare, gör att jag kan ta det lite lugnare, vilket i sin tur borde leda till att jag mer än sist "lever som vanligt" som läkarna så trycker på att man ska göra.

Det dumma är bara, att jag inte känner mig lika hoppfull. Det måste jag jobba på. Jag tror att övertygelse, hopp och tro är viktiga ingredienser för att lyckas. Åtminstone för mig. I helgen kom jag på mig att tänka "om vi misslyckas den här gången också måste vi börja fundera på andra alternativ". Det borde vi förstås, men det är inte rätt inställning att gå in i det hela med. Med ett "om". Här finns inga sådana, här finns bara "när".

2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka från semestern. Låter som ni verkligen lyckats semestra från verkligheten:-) Skrattade gott åt din bild, nämligen alldeles för bekant. Är på dag 5, också Synarela. Känner igen det där med mindre hopp och ett lugnare utgångsläge. Nr 2 för oss också. Lycka till!
    /Saga

    SvaraRadera
  2. Grattis till starten! Jag har över en månad kvar innan jag (förhoppningsvis) får börja spraya igen.

    Känner igen det där med inställningen, svårt att tänka positivt. Här är det också mera OM än NÄR när jag pratar o bebis nu mera. Man försöker väl skydda sig själv från besvikelsen...

    SvaraRadera