söndag 31 augusti 2008

Spraydag 26, sprutdag 6, IVF2

Första ultraljudet i morse. Allt ser bra ut. Tio/tolv blåsor som är på gång. Imorgon när blodprovet är analyserat får jag veta hur planen ser ut, men preliminärt räknar jag med att komma tillbaka på ultraljud på torsdag, kvällsspruta lördag kväll och äggplock måndag morgon.

Jag hade trott det skulle gå fortare denna gång eftersom Gonal F-dosen är högre från start, men doktor Å som jag träffade idag sa att så behöver det inte bli. Inte heller är det särskilt bra. Lagom är bäst och i lagom takt ska det tydligen gå. Och lagom många blåsor ska man få. Lagom, lagom, lagom. Tänk om det kunde gå lite mer än lagom bra sen…

3 kommentarer:

  1. Det där låter ju riktigt bra, 10-12 blåsor är väl precis vad de eftersträvar. Skönt att det närmar sig slutet av behandlingen kan jag tänka. Och visst, lagom är bra innan ÄP sen vill man ju att allt ska vara långt mycket bättre än lagom bra!

    SvaraRadera
  2. Ja, men det låter ju jätte... lagom! ;-) Perfekt med andra ord. Det blir nog en perfekt ivf rakt igenom!

    SvaraRadera