tisdag 19 augusti 2008

Spraydag 14, IVF2

Biverkningar eller nått annat skit, vad vet jag.

"Bajs, bajs, bajs, bajsdag" sa jag (föga moget) till M när han kom hem igår. "Jag har haft en bajsdag". Jag berättade om chefen som post-semester-slött slarvat vilket gett mig extrajobb, om kunden som inte tyckte som jag vilket resulterade i att jag var tvungen att skriva om en text (som jag själv var nöjd med, men vaddå, kunden har ju alltid rätt, suck) och om hissen som stannade när jag äntligen var på väg hem "och jag som ALLTID annars går" snyftade jag "och glass hade jag köpt också, som jag nästan ALDRIG annars gör".

"Men du" sa M, "du gick upp snortidigt i morse, du sprayar och du har mens, vanligtvis hade det ju räckt med EN av dom sakerna för att tålamodet skulle tryta. Jag tycker du håller ihop rätt bra".

Då kunde jag inte låta bli att skratta. Det är sant.

PS. Jag kom loss rätt snabbt ur hissen och glassen smakade finfint och satte guldkant på kvällsfikat.

6 kommentarer:

  1. Vilken uppmuntrande sambo du har! Att få mig att skratta i motsvarande situation hade nog varit en bedrift..
    Skitdagar kommer och skitdagar går.
    Och du håller ihop! Kram.

    SvaraRadera
  2. Vilken klok sambo du har! Kram

    SvaraRadera
  3. Härlig man! Skönt när de vet precis vad de ska säga vid precis rätt tillfälle så att man faktiskt kan vända humöret. Klappa sambon för den! :-)

    SvaraRadera
  4. Härlig bekräftelsefrån mannen! Hoppas du får en bättre dag idag!

    SvaraRadera
  5. Hej,
    ursäkta att jag skriver om annat här, men jag har tappat bort tråden för blockerade äggledare på FL. Den där vi båda skrev. Kan du hjälpa mig att hitta den?

    Hannas

    SvaraRadera
  6. Hannas:
    Jag skulle skriva där häromdagen, men den verkar vara avslutad. Vet att det var Dossanova som startade den. Här är länken till den avslutade iaf:
    http://www.familjeliv.se/Forum-7-134/m32530394.html

    SvaraRadera