torsdag 14 augusti 2008

Spraydag 9, IVF2

Vad fan.

Exakt så tänkte jag igår när jag tagit mig till andra sidan stan för att möta M. Vi skulle på kul modefest och bestämde oss för att äta på en restaurang i närheten först. Klockan var åtta. En timme till kvällssprayningen. Just det ja, vi är mitt uppe i en behandling, jag kan inte gå någonstans utan min nässpray, det hade jag helt glömt av. Nässprayen stod kvar hemma i kylskåpet. På andra sidan stan.

Vi hoppade festen. Åt gott, susade hem och sprayade en halvtimme sent (det kan väl inte vara hela världen?) och mötte upp några vänner på en bar nära hemma istället. Det blev en bra kväll, men jag kunde inte riktigt släppa att jag varit så klantig, så tankspridd, så... som vanligt. Ja alltså, om man ska följa parollen "lev som vanligt" så gjorde jag ju det. För inte är det så att jag brukar tänka "inte utan min nässpray" när jag går ut genom dörren!

2 kommentarer:

  1. Jag sprayade verkligen inte på ngr bestämda tider min förra nedreglering och kommer inte göra det denna heller. Det behöver man absolut inte enligt personalen på SU heller, det viktigaste är att man sprayar tillräckligt per dag och enl. dem så är dosen överdriven från början så även om man skulle missa ngn gång gör det inget. Så jag tror absolut inte du behöver oroa dig och stressa över spraytiderna!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det absolut är bra att du lever som vanligt!

    SvaraRadera