måndag 11 augusti 2008

Spraydag 6, IVF2

Inbillningssjuk.

Det kan jag nog tro att jag var förra IVF:en. Jag gick tillbaka i bloggen och läste hur jag mådde den här dagen då, spraydag 6. Det nojjades en del, jag kände efter hela tiden, tyckte det var omöjligt att låta bli och kom fram till att jag kanske började känna av biverkningen Dr G pratat om, "du kanske inte är så högpresterande den här tiden".

Det var jag nog inte heller, men å andra sidan var det smällkall vinter, mitten av mars och jag var förkyld. Nedreglering eller inte, jag hade nog varit rätt hängig ändå.

Den här gången känner jag inte ens efter. Det är oerhört skönt att inte nojja, att inte tolka varenda avvikelse som en biverkning. Samtidigt, som jag skrivit tidigare, känns det lite sorgligt att inte känna lika start, att inte tro lika starkt. Men å andra sidan, det funkade ju inte sist så det här kanske är rätta sättet.

2 kommentarer:

  1. Så skönt att veta att man inte är ensam, för mig är det likadant... Allt är helt annorlunda och biverkningarna nya. MEN jag tänker som du, det gick ju inte förra gången så det kanske är ett positivt tecken att det är just annorlunda nu... KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är bra att man tar det lite, emotionellt, lugnare. Då kan alla krafter i stället styra in på att göra det de skall göra i stället. All lycka!

    SvaraRadera