fredag 15 augusti 2008

Spraydag 10, IVF2

Vad glad jag är nu att jag var så noga med att skriva varendaste dag förra försöket. Bloggen fungerar som det var tänkt, jag kan gå tillbaka och se hur det var då, för mycket riktigt har jag glömt (förträngt?) det mesta.

Syster K sa till mig på telefon att jag skulle räkna med mens runt 11-12 augusti. Det hände ju inte. Jag kollade hur det var sist. Dag 11, då kom mensen. Okej, allt går enligt plan än så länge alltså.

Blev förresten lite förvånad över Lilla J's kommentar igår, att hennes klinik sagt att det inte spelar någon roll NÄR man sprayar, bara ATT man gör det i rätta mängder varje dag. För till mig har dom verkligen poängterat vikten av att vara punktlig. Märkligt det där hur annorlunda informationen verkar vara från klinik till klinik. Men då tänker jag inte nojja mer över att jag var lite sen med sprayningen i onsdags då och istället glädjas över den härliga kväll det till slut blev.

4 kommentarer:

  1. Jag gör ivf, första försöket och är glad att jag hittat din blogg! :) Jag är på min 6:e spraydag och fick mens igår. Ringde till kliniken idag, allt bra så långt. Tills jag fick höra att sprayen skulle stå upprätt, i sin förpackning i kylskåpet. Och hur har jag förvarat den? Jo, först liggandes i förpackningen, sedan utan föpackning i rumstemperatur...Blev supernojjig så jag ringde apoteket och sedan läkemedelsföretaget. Men kvinnan jag pratade med sa att det inte var någon fara. Skönt. Så kan man vara lugn en stund. Jag ser fram emot att följa din resa. Och min. C

    SvaraRadera
  2. hejje!
    t mig sa min läkare att man kunde diffe med max 3 timmar( alltså om man glömt d) men annars bara att den skulle helst stå upprätt...men inget annat....jag hade den aldrig i kylen och den tog jättebra på mig ändå ;P lycka till!jag håller tummarna =)

    SvaraRadera
  3. http://smultronpastra.blogg.se/

    SvaraRadera
  4. Skönt att du kunnat släppa det lite! Det är ju jobbigt som det är utan att man ska behöva ställa alarmet flera ggr om dagen.

    Jag blev nedreglerad utan problem förra gången och då varierade mina spraytider vääääldigt mkt!

    Sist vi var på SU frågade jag igen för att vara på säkra sidan inför nästa försök och BM försäkrade mig igen att det absolut inte spelade ngn roll med tiderna (alltså inga +-3 timmar här inte). "Så det spelar ingen roll då om jag går upp och ta första sprayen kl 7 en morgon och kl 12 en annan?", frågade jag och fick: "nej då, det gör ingenting" till svar så jag känner mig coollugn vad gäller sprayen.

    Och att den ska vara i kylen fick jag heller aldrig höra ngt om, min bodde i badrumsskåpet och förstås i handväskan dagtid.. det finns väl ingen som bär med sig ett litet kylskåp hela dagarna på jobb och dyl? =)

    Nej, "slarvtider" och opunktlighet funkade prima på mig så det tänker jag köra med denna gång också för att inte stressa ihjäl mig =)

    SvaraRadera