söndag 17 augusti 2008

Spraydag12, IVF2

Mensen kom till slut. En dag senare än förra gången, så jag ska erkänna att jag blev lite-lite nojjig igår när inget hände. Jag menar dag 11 var sent förra gången, även om jag VET att det inte är ovanligt. Man är ju bara ivrig att allt ska gå som det ska.

Märkligt hur olika information man verkar få angående nässprayandet, det förstod jag av kommentarerna till mitt förra inlägg. Det ska göras på tid, flaskan ska vara kall, den ska vara upprätt, den ska inte vara det, tiden spelar ingen roll osv osv osv.

Till mig sa dom inget om kylskåp sist, och jag hade den framme då. Denna gång sa dom däremot att om det är tokvarmt är det bra att förvara flaskorna kallt. Sen har dom sagt att det är viktigt att den sprayas på regelbundna tider, men med tanke på gårdagens kommentarer tänker jag inte gräma mig över en halvtimme hit eller dit. Och att man ändå överdoserar, det hade jag ingen aning om... Det förklarar dock ett och annat om min behandlingsplan...

1 kommentar:

  1. Skönt att mensen kom! Håller tummarna för dig även denna gång!

    SvaraRadera