söndag 22 mars 2009

Vecka 17 +3

Jag är lite av en secondhand- och loppisjunkie. Jag kan förlora mig totalt i andrahandsvärlden, nu för tiden även på nätet. Åker vi utomlands letar jag alltid upp den lokala helgmarknaden och ser den nästan som resans höjdpunkt att strosa där med en morgonkaffe i handen. 

Det är jakten, möjligheten till fynd, som jag tycker om. Man kan gå in i en butik och se bara skit, men lyfter man lite på saker och plagg, tittar man tillräckligt noga, så kan man hitta sin skatt. Eller så hittar man ingenting alls - men det gör ingenting. 

Så i tisdags hittade jag den sötaste lampan i en av mina secondhandpärlor. Jag tog upp den, visade den för vännen som var med som direkt sa "den där skulle ju passa perfekt i ett barnrum".

Det skulle den. En söt liten nattlampa med mysigt sken. En sådan man kan köpa i plast på IKEA men här har man den i skirt veckat tyg med guldkanter och en liten ros i mitten. Men det tog emot. Köpa något så här tidigt. Tänk om det går snett. Så jag lät den vara och tänkte att om den finns kvar när jag och M går förbi i helgen, då är det meningen att vi ska ha den.

Det var meningen. Den fanns kvar. Och nu har den orangefärgade stjärnan fått flytta hem till oss. Jag som även är skrockfull hoppas jag inte jinxar något med det här tidiga köpet.

Första inköpet till blivande barnrum.

2 kommentarer:

  1. Inte jinxar du något genom att shoppa, inte! Tvärtom! :-)
    Jag tror på att njuta så mycket man bara kan, i alla situationer. Negativa människor vill inte "ta ut glädjen i förskott", jag tycker det är det smartaste man kan göra för tänk om man inte skulle få en chans sedan...? Om om något skulle gå åt fanders blir man ju varken mer eller mindre förkrossad för att man köpt en lampa eller något annat.

    Jag shoppar också! Tre små klänningar och tyg till påslakan (som är halvfärdig än så länge) finns redan här.

    Så njuuuuuuuuuut!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Är helt inne på Signoras linje, så shoppa på och njut:)

    Kram

    SvaraRadera