tisdag 17 mars 2009

Vecka 16 +5

Mer mode(?)visning. 



Det visade sig vara en slags gördel, eller mer som en jättelik mudd. Han har ju fått höra mitt beklagande över att jag inte kan ha mina jeans längre och att alla mammajeans jag provat hittills är grymmefula. Så det här var hans lösning:


Inte dumt alls faktiskt. På bilden ovan är mudden dubbelvikt eftersom den var ganska stor i toppen, men det lär ju växas i. På det här sättet kan jag ha mina vanliga jeans (nåja, en del av mina vanliga jeans - precis som Majken kommenterade för någon vecka sen så saknar jag mina höga, tajta Acne... dom funkar inte ens med mirakelmudden). Man låter helt enkelt bli att knäppa jeansen och fäster ihop dom med en gummisnodd istället: 


Sen döljer man hela härligheten med mirakelmudden. Visst det ska erkännas, jag fick dra upp jeansen ett par gånger under dagen, men inte så det störde. Och hellre dra lite i brallorna än att dom känns som dom ska kväva mig.

Heja mirakelmudden!

4 kommentarer:

  1. Det är ju kanon att det funkar på dig! Jag har också sådana där muddar och de funkar verkligen i många varianter, men inte i mina älskade, gamla jeans. Jag får skav av gylfen:(
    Vilken söt man du har som kommer hem med små kärleksfulla presenter, det ska det skvallras om här hemma;)/kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hihi, vad bra att det finns smarta lösningar! Du har så himla fin gravidmage! Hoppas du mår bra!

    Kram J

    SvaraRadera
  3. :) Jag har 3 muddar i olika färger så att jag kunde variera mig lite. & sen fick jag låna grannens "Belly Belt" som fungerar som extraknappar till gylfen i 3 olika storlekar. Rekommenderas varmt! Finns t ex i Mama mia shop & såg att de har rea på webben. Så för 119 kr får man:

    Belly Belt - slide paketet innehåller:
    - 3 st remmar i olika storlekar
    - 3 st polyester/bomull tygpaneler (marinblå, svart och beige)
    - 1 st påse att förvara hela Belly Belt kitet

    Kan vara värt att kolla upp. :) Magen lär ju knappast bli mindre För min egen del är det numera bara mammabyxor som fungerar, men det fungerade länge & muddarna använder jag fortfarande för att det är skönt... Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. vilken smart uppfinning! Här e allt ok..jag börjar se ljuset igen...det är bara att ta ett djipt andetag och se framåt, jag har ju alltid bröllopet jag kan glädjaS ÅT ;p

    HUR MÅR DU ANNARS DÅ?

    KRAAAMIS!

    Http://smultronpastra.blogg.se

    SvaraRadera