lördag 28 februari 2009

Vecka 14 +3

I veckan har jag insett att enbart ett par av mina jeans funkar och det med nöd och näppe. Därför drog jag en repa på stan för att prova mammajeans. Det verkar finnas två typer. Antingen är dom låga med vanlig knäppning och ställbar resår i sidorna eller så har dom ingen knäppning och bara en jättemudd man ska dra upp till brösten typ. Näe jag är inte övertygad. Den första varianten är så låg att det känns som man visar ett myntinkast i bak om man böjer sig. Den andra är bara... ful. Men jag gissar att jag snart inte kommer kunna bry mig om fåfängan såvida jag inte vill gå med rumpan bar... 


Till slut blev det. Ingenting. I alla fall inga mammajeans. Dom får vänta tills det verkligen är panik. I väntan på det hittade jag ett par jeansleggings på Gina Tricot:


Dom här funkar åtminstone ett tag till. Resår i midjan och vanlig denim så dom är tjocka nog att inte frysa ihjäl i.

Det trista är att jag verkligen gillar kläder men nu börjar garderoben decimeras dag för dag. Jag ska sortera lite idag och lägga undan det jag faktiskt inte kommer i längre. I min enfald hoppas jag slippa handla så mycket mammakläder och kunna experimentera med det som finns så gott det går. Men ett par byxor kommer behövas. Någon som har bra tips?

Så här ser dom ut på, funkar fint med en rymlig topp tycker jag:


Lyxproblem, jag vet. Men dock ett problem. Jag vill inte frysa och jag vill kunna dölja graviditeten ett tag till. Härom dagen var det en på jobbet som sa "inte för att du ser tjock ut men när du hade svart kjol och tisha i måndags undrade jag om du är gravid... och så brukar du ju ha rätt mycket stora tröjor och tunikor nu för tiden". Det är inte direkt så att jag brukar klämma in mig i tajta fodral annars... Konstig fråga, eller snarare påstående som jag försökte skoja bort med "jaha såg det ut så, då blir det ingen mer svart kjol och tisha längre, haha". Ingen lögn men heller ingen bekräftelse. Tycker inte att det är en okej fråga faktiskt. 

3 kommentarer:

  1. Har också varit och försökt hitta några bekväma OCH snygga byxor idag. Inte det lättaste. Men det är smärtsamt att plåga in sig i ett par för trånga jeans. Jag har liksom dig bara ett par som jag med nöd och näppe kan ha. De du köpt såg fina ut! De jag prövade var på Vero Moda (två olika modeller). Gillar smala jeans, då jag känner mig som en tjockis då jag har vidare varianter. Ett par var med mudd nedtill och ett par med dragkedja på utsidan av benen länst ned. Gillade dock inte att de inte hade fickor på baken, men om man har lång tröja så funkar de jättebra. Ska göra ett nytt provförsök imorgon igen. Detta var världens längsta inlägg på ett ganska obetydligt ämne :-)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Her ett par stuprörsjeans (mörk blå) från Topshop med sidoresår och sen grå smala jeans med den stora magresåren från HM.Funkar bra! Håller dock med om att de från Topshop lätta hasar ner, speciellt nu när magen börjar bli stor. Har dock löst det med ett skärp. Funkar bra! Längtar dock tills jag kan ha mina smala Acne jeans med hög midja. Lär nog dröja ett tag till! Har köpt en del mammakläder, men inga dyra plagg. Känns kul att kunna variera sig litet iallfall när magen blir stor.

    SvaraRadera
  3. godkväll tjejen. Ja, hon är inte rolig alls när hon kläcker ur sig såna saker. Har faktiskt mejlat henne och ifrågasatt. Blir spännande ifall man får något svar eller inte..! :)

    Hur mår du annars då?
    En butik som har schysta mammabyxor är Name It. Vi har en butik här, men vet inte om det finns någon annanstans.

    kram!

    SvaraRadera