söndag 15 februari 2009

Vecka 12 +3

Tipsigt!

Syster E på MVC tyckte jag skulle prova linfröolja mot min extremt tröga mage. En matsked om dagen ska smörja tarmen. Tänk att svälja en matsked olja! Det är ingen trevlig historia, men jag har testat en dryg vecka nu och det har faktiskt blivit litelite bättre. Långt ifrån bra, men så illa som den har varit är jag glad för det lilla. Dessutom innehåller linfröolja en massa bra fettsyror (Omega 3, 6 och 9) och E-vitamin, vilket ju knappast kan vara dåligt för kroppen och det lilla livet där inne. 

Jag köpte min flaska linfröolja i Hälsokostaffären. 

2 kommentarer:

  1. Skönt med lite hjälpmedel. Förstår att det känns märkligt att svälja olja, men det ska tydligen funka. Visserligen har vi bara testat på vår ödla, men när hon hade förstoppning fick hon dricka och bli insmord med paraffin-olja. Gjorde susen minsann :-)

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Har skrivit upp linfröolja på inhandlingslappen. Ska testa och rapportera sen hur det funkar på mig.

    Men jag hörde att när det gäller vad fostret kan ta till sig när det gäller omega 3 och 6 måste det komma från fiskolja. Men det är ju bra för dig och din tröga mage och det är värt mycket!

    Kram.

    SvaraRadera