torsdag 26 februari 2009

Vecka 14 +0

Sammanträffande. I gårdagens inlägg var jag på vippen att göra ett tillägg om min vimsighet. Det gjorde jag inte. Senare läste jag om samma sak hos Fertilitetsturisten. Om att forskare slagit fast att man inte alls blir dum i huvudet (eller får gröt i hjärnan som dom uttryckte sig) av att vara gravid.


Nu trodde jag väl inte att man blev dum, men jag har själv känt det som att hjärnan inte hängt med alla gånger. Jag tappar ord och namn. Som igår. Jag liknade mig ju vid en mullvad, men av någon anledning hade jag helt tappat ordet mullvad. Jag såg det lilla djuret framför mig, jag såg tecknade serier med halvblinda sådana i mitt huvud men namnet ville bara inte komma. Till slut fick jag slå på "gnagare" på Wikipedia! 

Samma forskare säger dock att sömnbrist kan göra sitt till. Men jag då, som sover som en prinsessa? Fast det är möjligt att dom nattliga toaturerna stör mer än jag tror. Eller så börjar jag bara bli lite dum så där i allmänhet. Graviditet eller inte. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar