torsdag 5 februari 2009

Vecka 11 +0

Jag har gjort det. Jag har blivit av med mammakläderoskulden. Det var igår som jag föll för trycket, det vill säga trycket över magen från den mer och mer trånga linningen på alla kläder... Jag har ju inte gått upp någonting, men kilona måste ha omfördelat sig på kroppen, plus att uppblåstheten från den ständigt hårda magen inte gör saken bättre.

Dom flesta kläder funkar fortfarande, dom är bara inte så bekväma. Sen vill jag ju inte att folk ska se, att folk ska tro, att folk ska skvallra. Därför är min förklädnadsstrategi att använda lite oversizade klänningar, tunikor alternativt kjol och en lite bylsigare kofta. Tillräckligt korta för att man fortfarande ska se smal ut med slinkiga leggings och höga klackar.

Nu börjar även förrådet av leggings kännas i midjan (strumpbyxorna har jag för länge sen gett upp, den svullna magen grejar dom inte) så igår köpte jag dom. Mammaleggings från TopShop:


Det är ju inget konstigt egentligen, men jag är så rädd att jinxa det hela. Därför försöker jag ursäkta det för mig själv (knäppt, jag vet) med att det ju faktiskt bara är ett par leggings som är höga och litelite större i midjan. Dom GÅR att använda även som icke-gravid. 

5 kommentarer:

  1. Åh, vad jag förstår dig när det gäller att jinxa saker. Jag ville inte heller köpa några mammakläder om i fall att... (hur länge ska man vänta egentligen?) Men till slut blev det väldigt obekvämt att kila in sig i sina vanliga slimmade jeans eller kostymbyxor så jag gjorde det och så skönt det blev sen.
    Har inte vetat att Topshop hade mammakollektion, det är ju kanon!! /Z

    SvaraRadera
  2. Jag köpte mina första mammajeans när jag kom frnär jag trycker på "Beställ" samt en kopia på min beställning.n kliniken efter att ha gjort första vul när jag plussat. I vecka 5 alltså... :-) Jag var svullen sedan äggplocket och sedan, tja, sedan var det väl något annat som var svullet antar jag. För sedan dess har jag faktiskt gått i mammabyxor. Så skönt, så skönt!
    Får vi se hur dina leggings ser ut?

    SvaraRadera
  3. Oj, oj! Det blev ett knasigt inlägg med text som inte alls hörde dit. :-o Skulle varit ett "å" istället för det som uppenbarligen inte hör dit. Så blir det ibland när man har ett icke-svenskt tangentbord och försöker kopiera in "å" varje gång... Sorry!

    SvaraRadera
  4. Haha! På tal om din kommentar hos mig; Jag är säker på att man kan vara ursexig och kvinnlig även iförd Snobben eller Hello Kitty! ;-)

    SvaraRadera
  5. jaaa, det känns helt sjukt underbart! Jag svävar på rosa moln! Det var så oväntat, precis som d ska vara =) Nu har vi ngt annat att fokusera på än Ivf:n , känns ganska skönt att den kommer i skymundan lite...och ha ngt underbart att se framemot. Hur mår du då= låter härligt med mammakläder...växer magen mkt? lägg ut bilder jag e ju nyfiken!


    kram gumman, hoppas alla 3 mår toppen!



    http://smultronpastra.blogg.se

    SvaraRadera