måndag 30 mars 2009

Vecka 18 +4

Ultraljud idag. Allt ser alldeles perfekt ut. Hjärtat slår och ser fint och rätt ut, kroppspulsåder, ryggrad, mage, njurar, hjärnan osv ser ut precis som det ska. Moderkakan ligger där den borde. Fem fingrar, fem tår och h*n är exakt så stor som h*n ska vara idag, vecka 18 +4. Punktlig rackare!

Vecka 18 +4.

Och ja, asterixen får finnas kvar där mellan h:et och n:et för vi tog inte reda på kön. M som tidigare varit den som velat det sa plötsligt i morse "nej om du inte vill struntar vi i det". Samtidigt hade jag funderat och sa "vi kompromissar, vi kollar på ultraljudet i vecka 32"

Jag frågade barnmorskan om det här med rörelser. Eller rättare sagt dom uteblivna rörelserna. Jag berättade om alla jag hört om som känt något i nittonde veckan. Hon svarade "det känner jag inte igen, jag skulle snarare säga att det är mycket ovanligt så pass tidigt."

Nu har jag ju inte oroat ihjäl mig över just det, jag har mer varit lite besviken över att jag inte känt något. Men tids nog kommer jag göra det, och rätt ordentligt vad man kunde se av hur h*n rumlade omkring där inne. 

10 kommentarer:

  1. En sån liten sötnos och underbart att allt såg bra ut:)

    Det där med rörelserna har jag också funderat mycket på. Jag kände en del fladder för ett par veckor sedan, men nu nästan ingenting. Min bm sa också att det var ovanligt att känna något så tidigt och att jag inte skulle oroa mig så jag litar på henne och tids nog så kommer det ju fast att jag nästan längtar ihjäl mig efter lite regelbundna sparkar därinifrån.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Härligt att allt såg bra ut! Då genomlevs resten av dagen på rosa moln gissar jag:-)/kram z

    SvaraRadera
  3. Grattis till att allt ser så bra ut!! Var själv på v.32 ultraljudet idag på lunchen. Det är alltid lika fantastiskt att få se det lilla hjärtat slå.

    Tror att du kommer att känna fosterrörelser vilken dag som helst.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin bild! Skönt att allt såg bra ut, njut nu av det underbara, kram!

    SvaraRadera
  5. Åh vad skönt att se att allt är bra, M. Och tack för ditt stöd, alltid lika välkommet.

    Kram.

    SvaraRadera
  6. *ler* Vad härligt att allt såg bra ut! Och var du bara lugn, snart kommer du att pusta och stånka över sparkarna du får! ;-)

    SvaraRadera
  7. Mysigt! Jag kände de första rörelserna i vecka 21 tror jag.

    SvaraRadera
  8. Så alldeles underbart!!! Så fantastiskt!

    SvaraRadera
  9. Stort stort grattis! & som alla säger, sparkarna kommer. Jag kände första sparken 19+4. När jag var på v 20 träff för blivande mammor några dagar senare var jag den enda (av 7) som hade känt sparkar. Kram Hanna

    SvaraRadera