tisdag 20 januari 2009

Vecka 8 +4

Right on time.


Ultraljudet idag gick super. Liten låg och kröp ihop och hjärtat tickelitackade på som det skulle. H*n ville inte riktigt sträcka ut för mätning först "det blir ett bestämt barn" sa Dr S. Men sen fick hon fram 18,6 mm vilket motsvarar vecka 8+4 vilket ju är exakt på dagen enligt räkning från återföring. 

Det kunde inte varit bättre. Vi fick med oss papper att lämna till MVC, samt papper att skicka in till sjukhuset då barnet är fött, för statistik osv. Det kändes lite tidigt, även om jag är betydligt lugnare nu finns ju oron där hela tiden och jag tar inget för givet. Dessutom undrar jag hur jag ska kunna hålla reda på ett litet papper i över ett halvår och sen komma ihåg att ta fram det, fylla i det och posta. Det känns naturligtvis som det minsta problemet just nu.

Dr S rekommenderade som så många andra åksjukepillret Postafen om illamåendet blir för kraftigt, men jag är ju väldigt emot piller av alla slag så det får nog bli väldigt mycket värre innan det händer. Däremot frågade jag om bulkmedel som ju Hanna tipsade om i ett inlägg förra veckan. Det är ju bara fibrer och känns helt okej och den hårda magen är för tillfället ett större problem än illamåendet. Konstigt bara, jag vräker ju i mig fibrer i vanliga fall, men det är kanske något speciellt med just dessa. Jag återkommer med fullständig recension. :o)

Nu väntar jobbet som just idag känns som en småsak i mitt lyckorus efter dom goda nyheterna. 

13 kommentarer:

  1. Wohoooooooo! Ett sådant fint litet pyre du har! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, grattis! Vilken känsla det måste vara att komma ut från doktorn och veta att allt är precis som det ska med liten. Och att du kan känna dig lugnare, det är du så värd. Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt! Stort grattis till det tickande hjärtat :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Vilken skön känsla!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så härligt! Jätte Grattis! Måste kännas helt overkligt!
    En jätte stor grattis kram på dig!! :D

    SvaraRadera
  6. GRATTIS! Vad härligt att allt såg så bra ut! :-) Jag vet precis vilken lyckokänsla man får i hela kroppen!

    SvaraRadera
  7. Underbart! Gratulerar till att allt ser ut som det ska. Visst känns jobbet som en småsak jämfört med det här fantastiska, stora som händer! Jag är den första att hålla med. /Z

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att se! :)

    Ta inte en hel postafentablett om du behöver nån. En halv eller tom en kvart kan hjälpa. De gör åtminstone mig väldigt trött - särskilt dagen efter och det förbättras avsevärt om dosen minskas. Men jag hoppas du slipper ta nån alls.

    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Åh så härligt!!! Kram

    SvaraRadera
  10. Grattis! Nu är de riktiga mödravården som gäller för dig! :)Kommer så väl ihåg känslan! Så underbart, men ändå lite läskigt...

    & ja, visst gjorde vi IVF-n på samma ställe - & därav Fempan (det var makens idé, jag är oskyldig!). Hoppas du får ordning på magen! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vad härligt för dig. Första gången jag såg lilla Bus på skärmen o fick se det lilla hjärtat som pickade så rann tårarna. Hoppas du slipper att må illa å länge som jag gjort (till vecka 17 ungefär) massor med kramar :-)

    SvaraRadera
  12. så underbart gummasn! Jag är SÅ glad för eran skull!! kramisar i massor <3 <3 <3

    http://SMULTRONPASTRA.BLOGG.SE

    SvaraRadera