söndag 18 januari 2009

Vecka 8 +3

Mitt senaste tjat om myrdieter och bajs fick mig att tänka på något som hände när jag var liten: 


Hela familjen var som vanligt på väg ut till landstället över helgen och när vi satt där i bilkön började pappa plötsligt skratta. Ja vi pratar inget vanligt småskratt utan mer asgarv. När han försökte få ur sig vad det var övergick skrattet i hysteriskt fnitter. Han frustade och tårarna rann och fick naturligtvis inte ur sig ett ord. Till slut lyckades han peka på bilen framför. I bakrutan satt en dekal:

Ät som en myra - skit som en elefant.
Viktväktarna. 

Än idag blir jag full i skratt av att bara tänka på det där. Tilläggas bör att min far absolut inte har kiss-och-bajs-humor, snarare tvärtom. Något som naturligtvis gjorde hela skratthistorien i bilen ännu roligare för oss andra. Att pappa skrattade åt bajs!

Annars på det mer seriösa planet. Två dagar kvar innan "gravid"-VUL nr 2. Tisdag it is. Hoppas allt går bra. 

4 kommentarer:

  1. Japp, nu hoppas vi! Du har mina tankar på tisdag.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hihi... lycka till i morgon!

    SvaraRadera
  3. Stort lycka till imorgon!

    Kramar från en som är tömd på alla äggen nu... :-)

    SvaraRadera
  4. Lycka till idag!!! Kram

    SvaraRadera