onsdag 15 april 2009

Vecka 20 +6

Barnmorskebesök idag. Syster E. Allt ser fint ut och Knoddens hjärta slog som det skulle (148 - 154 slag) och rumlade runt ordentligt där inne. 


Mitt blodvärde var aningens lågt så jag blev ordinerad Blutsaft, allt annat var dock bra. Lågt socker och lågt blodtryck. Syster E frågade om jag kände mig yrslig ibland. "Du är ju lång och med lågt blodtryck kan det snurra till, men se till att dricka mycket". 

Just det där med att dricka var en fråga jag hade. Jag är törstig hela tiden. Jag dricker så mycket att jag känner mig för mätt för att dricka mer men är ändå mer törstig. Därför var det skönt att höra att blodsockret var fint, lägre än sist, 6,8. Jag var orolig över risken med diabetes. Just törst kan ju vara ett symptom på det. Men icke alltså. Törsten kommer sig av den ökade blodvolymen helt enkelt.

Vi fick med oss journalen hem, information om olika kurser och lite tankar om den kommande förlossningen. Det känns ju vansinnigt avlägset just nu, men med tanke på att vi nog kommer vara mycket i vår stuga i Småland är det bra att veta vart vi vänder oss om det skulle hända där nere. 

4 veckor till nästa besök. Då blir det vägning och mätning av magen tydligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar