tisdag 18 november 2008

Spraydag 21, IVF 3

Blodprov i morse. Svar imorgon. Fortfarande lite blod. Tack för alla hjälpande kommentarer igår, det har åtminstone hänt någon annan tidigare att det blödit under sprayperioden, en annan att ett litet ägg låg kvar och spökade. Hua, då är det väl bara att spraya ett par veckor till kan jag tänka. Det känns ju inte så särskilt lockande om man säger så.

Samtidigt. Det skönaste vore ju om dom kunde ge ett klart svar imorgon. Provet visade si-och-så alltså gör vi så-och-si. Inte något vagt "nja vi vet inte varför" eller "det går säkert bra ändå" och att sen bara fortsätta som vanligt. Det är ju inte så att man leker sig igenom den här behandlingen direkt. Hellre väntar jag då och vet att förutsättningarna är ultimata, än att chansa på att det "säkert går bra".

Men nu håller jag på att ta ut saker i förskott. Dåliga saker. Det ska jag sluta med. Nu.

2 kommentarer:

  1. Oj så lika vi är med att ta ut dåliga saker i förskott...

    Håller tummarna för dig min vän!! KRAM

    SvaraRadera
  2. Håller helt och hållet med i att du ska sluta med att ta ut dåliga saker i förskott ;-) Själv tänker jag fortsätta tänka positivt för din skull!!

    SvaraRadera