fredag 21 november 2008

Spraydag 24, sprutdag 1, IVF 3

WTF

Nu har dom ringt från sjukhuset. Säger till M "men du skulle ju åkt direkt till labbet och lämnat prov, i onsdags när vi pratade, vi har inte hunnit få svaret än".

Det sa dom INTE. M frågade flera gånger "är det okej om jag åker in tidigt torsdag morgon" och visst var det okej.

Summan. Vi vet ingenting. Förrän imorgon, då ringer dom och meddelar svaret men sa att jag ändå ska börja med sprutorna ikväll. "Risken är ju minimal eftersom ni varit med om detta tidigare och det var negativt då, så kör igång, det värsta som kan hända är ju att ni får avbryta sprutandet".

Ja? Är inte det illa nog? Vad händer i kroppen med en spruta? Något sätter det ju igång. Varför ska jag mixtra och trixa med hormoner i onödan? Varför ska jag inte bara vänta till imorgon när vi vet säkert. Nej, då menade dom tydligen att jag kunde bli tvingad att vänta ännu längre. Gissar att det är tajt med ÄP- och ET-tider eller så.

Känns rätt ruttet just nu. Särskilt som det aldrig hänt om dom kollat det där rutinprovet när dom skulle gjort det. Typ runt den 7:e oktober när vi lämnade det. Nu får vi istället besked mitt under vår tänkta mysiga weekend i annan stad. Tack då.

Nåja. Så länge det är ett bra svar dom ringer med tänker jag sluta sura och tänka positivt. Bara ljusa fina vackra tankar som ska få det här försöket att gå vägen den här gången. Så det så!

Förresten... någon som vet om man får ta sprutorna i handbagaget? Bergis inte va?

UPDATE:
Man får ta med sprutorna i handbagaget. Skönt.

5 kommentarer:

  1. Nä, va farao!??!
    De tycker kanske inte det är så märkvärdigt med en dag hit eller dit, en spruta hit eller dit, en behandling hit eller dit... Men vi lever ju på tåspetsarna och räknar dagar som om om varje dag tidigare eller senare skulle vara det ytterst avgörande.
    Men det riktigt jävliga är ju att de slarvat först med provet och sedan med informationen. Skit!
    Jag förstår att det känns riktigt trist och oroligt på alla sätt och vis.

    Hoppas ni får en bra helg nu och kan njuta av er minisemester!

    SvaraRadera
  2. åååh va trist o jobbigt för er! hoppas ni får ett BRA besked imorron..jag håller alla tummar o tår för er skull! Jag tycker verkligen d är på tiden att ni plussar nu =)

    Tack för dina varma ord och pepp, vi var nog alla så chockade tidigare idag.. har bara gråtit och gråtit....iom att vi betalar allt själv from nu så känns d ju surt att 30 000 försvann i ett studs utan att vi fick ett endaste embryo, bara tårar och magsmärtor.


    Men jag antar att jag borde vara härdad...snart 5 år i denna karusell och d gör fortf lika ont.


    Nu hoppas vi på er istället! jag följer din blogg varje dag och tänker på er ofta!
    *kraaam*

    SvaraRadera
  3. var ju jag smultron på strå btw =)



    http://smultronpastra.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Men kära vän, det är inte ditt fel att jag tänker oroliga tankar om provsvar. Det var bara det att jag kom ihåg mina provresultat från i våras när jag läste vad du skrivit. Och det var ju bara bra!

    Alltså, en hel del människor som arbetar inom vården, och i synnerhet inom IVF, skulle behöva stå ut med antingen en kurs där VI är kursledarna, eller uppleva alla behandlingar från ett eget perspektiv. Fast det finns också många undantag.

    Jag önskar er en riktigt riktigt skön, avslappnande och ljuvlig helg, jag vet hur viktigt det är. Varma kramar!

    SvaraRadera
  5. Jises! Det kommer nog se bra ut så du gör helt rätt i att ta det lugnt tills telefonsamtalet kommer. Innan dess kan du inte göra nåt ivilketfall.

    Ha en jättefin helg! Kram

    SvaraRadera