tisdag 13 maj 2008

Komik mitt i tragiken

Bloggvännen Eluide har gjort ett eget "är-du-ofrivilligt-barnlös-test" och hur hemska alla punkter än är som hon tar upp, så log jag igenkännande för mig själv när jag läste det. Av hennes 30 frågor checkade jag av 19-21 beroende på hur man tolkar det.

Allt är förstås fruktansvärt och framför allt väldigt mycket på riktigt, men det är skönt att kunna fnissa och tänka "så där är jag också, det finns andra som jag" när hon pekar på saker som gjort att man funderat över sitt eget förstånd.

Som "jag undviker vänner och bekanta på grund av min barnlöshet" eller "jag har stenhård koll på min menstruationscykel" eller (en som jag inte kryssade. Än...) "jag har funderat på att stjäla ett barn".

Tack för leendet, Eluide. Tack.

3 kommentarer:

  1. Så roligt att se dig le! Tack! Du är en av de personer jag tänkte på då jag skrev ner punkt nummer trettio - och det är också därför jag vill säga tack!

    Tusen kramar.

    SvaraRadera
  2. Ibland är det bara så skönt att få skratta åt eländet!

    SvaraRadera
  3. Eluide:
    Jag säger detsamma, du är en av dom som gjorde att jag kryssade i nummer 30.
    Kram!

    Theorese:
    Ja, visst behöver man lätta lite ibland?! :o)

    SvaraRadera