lördag 27 september 2008

Blodbrist?

Jag vill minnas att mensen var lite värre än vanligt och höll i sig något längre än den brukar efter förra behandlingen. Men jag kommer inte ihåg att det var SÅ mycket som det varit denna gång. Det kommer i skov och när det kommer håller jag på att gå av på mitten. Det smärtar galet mycket, blodet är klarrött och ibland dyker det upp klumpar. Äckligt.

Vanligtvis har jag mens i fyra dagar, men igår på fjärde dagen fanns inga tecken på att det hela skulle avta. Jag tänker att om jag skulle glömma att spola på jobbet kommer någon ringa ambulans. Rena rama blodbadet.

Det ska erkännas att det påverkar sexlivet. I vanliga fall är mens inget som får oss att avstå om lusten skulle falla på, men nu är det inte aktuellt på något som helst sätt. Och det efter att ha haft sexförbud sen ET. Det är dryga två veckor sen. Man kan nog säga att det råder en del sexuell frustration här hemma...

3 kommentarer:

  1. Det rådde blodbad här också efter förra behandlingen och smärtan var outhärdlig. Jag fick ju aldrig tillbaka något ägg och således ingen progesteron behandling som väl ytterligare stärkt din slemhinna. Fy vilken jobbig menstruation det var och den höll på längre än vanligt så jag vet hur du har det.
    Enda trösten, det tar slut... /Z

    SvaraRadera
  2. Efter mitt missfall hade jag mycket blödningar, men inte efter behandlingen senast som inte lyckades. Det verkar variera mycket det där.

    Sex ja - det är inte lätt att fortsätta som normalt överhuvudtaget i behandlingar och annat. Men håll ut - snart så.. ;)

    SvaraRadera
  3. Påverkar sexlivet? No shit?!?!
    Vi har, i vanliga fall, ett ganska glatt och intensivt sexliv, men efter ÄP hade jag ont, efter ET ville jag avstå (i ärlighetens namn för att DU fått sexförbud, inte helt logiskt kanske...), progesteronet gjorde att maken fällde repliken; Det känns som att ha sex med våt cement! :-) Tja, och nu är det mens. Trist, men vi får väl ta igen det.

    SvaraRadera