måndag 8 september 2008

Äggplockardagen, IVF2

Tack för lyckönskningar, dom hjälpte. Tio fina blev det, som M sa "du är en tiopoängare" för det blev lika många sist.

Det gick lätt, jag fick smärtstillande både intravenöst och det där läbbiga stolpillret. Det är verkligen en märklig känsla att ha någon annan stoppa upp ett piller i rumpan på en. Inte en behaglig upplevelse på något sätt. Under själva plocket visualiserade jag sommarstugan och pyssel vi ser fram emot där. Det gjorde mig avslappnad och allt var över snabbt.

M däremot hade lite problem med spermaprovet även denna gång. Sist var det ju knepigt att få till det, där här gången att få IN det. Han höll en lång monolog på vägen till kliniken om hur det där röret skulle kunna konstrueras bättre. "Alltså man har stånd, då är den ju uppåt och om man ska använda röret då skulle allt ju rinna ur, alltså får jag böja snoppen nedåt och då är det inte helt ultimat, plus att man inte riktigt kan efterdra så allt kanske inte kommer ändå..." osv. Nu jobbar vi på ett slagfärdigt namn på hans nya superrör han ska uppfinna. Förslag? Mr Wanker? Runktuben? Ja man måste ju försöka hålla humorn vid liv även i dom knepigaste stunder.

Efter att nu ha kollat filmen Jane Austen Book Club väntar nu nästa chickflick här i soffan, The Other Boleyn Girl. Det är ungefär så mycket jag orkar idag. Hoppas på ett positivt samtal från kliniken imorgon med många av M:s småkillar som hittat till mina ägg.

7 kommentarer:

  1. Umeå hade inga rör (tydligen) - det var en stor kopp. Det var tydligen enklare än röret (A har testat det också). Verkar som att röret behöver konstrueras om iaf! Lycka till. Min make kan testa och vara till hjälp i er reklamkampanj. :)

    Jättegrattis till de tio äggen! Jag hoppas många många befruktas och mår gott några dagar framöver. Jättemycket lycka till!

    SvaraRadera
  2. 10 ägg, det är ju kanon! Hoppas, hoppas, hoppas de sammansmälter allt vad de kan nu.
    Det där röret låter ju väldigt opraktiskt. På vår klinik har de muggar. Det sista man vill behöva fokusera på just då när pressen är stor nog är väl att träffa rätt (det där blev konstigt, vad vet jag om det?:))
    Om det ska vara i rör, kör Mr Wanker! /Z

    SvaraRadera
  3. Ah, så bra resultat! Perfekt och alldeles lagom ju! Grattis!
    Jag tänkte på dig idag och kom precis hem och var ju tvungen att logga in med en gång och kika hur det gått. :-)

    SvaraRadera
  4. Här var det ju fantastiskt fina nyheter! Åh, jag blir så glad!

    SvaraRadera
  5. Åh så glad jag blev när jag läste om alla äggen. Håller tummarna för att många ägg blir befruktade:)

    Joakim fick ett rör första gången av läkaren, men när vi träffade bm så tog hon det och gav honom en kopp istället och sa att de där rören är helt obrukbara... Så det verkar vara ett allmänt problem och väldigt konstigt att det inte finns en bättre lösning.

    Mys ordentligt med filmen och M och jag skickar massvis med kramar till er båda!

    SvaraRadera
  6. *kram* gumman! va skönt att d gick bra , nu håller jag tummarna hårt för att alla ska befruktas!
    ta hand om varandra ! =) kramis
    /Tess

    http://smultronpastra.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Min make är säkert gärna testpilot till det nya röret han också!
    Hoppas att celldelningen pågår för fullt just nu!

    SvaraRadera